Min bokblogg: en introduktion

Hej alla fantastiska bokläsare där ute!
Jag har skapat denna bokbloggen för att jag ofta behöver prata, babbla, pladdra om alla böcker jag läser och då tänkte jag "Varför inte blogga om det?". Jag bara älskar att sitta och plocka i sönder en bok, inte bokstavligen nej, utan plocka sönder den genom att diskutera allt och alla i boken. Vad gör boken bra eller mindre bra, vad vill jag att författaren skulle ha gjort annorlunda?. Alltså plocka sönder den i delar och helt dissekera den tills man kan den utan och innan. 

Jag älskar en bok som ser läst ut, jag kan läsa en bok som jag gillar så många gånger att den blir helt sliten, får fläckar på sig, blir lite skrynklig och ser tydligt läst ut. Bara känslan av en bok i handen, bläddra i den och pappret mellan fingrarna är lugnande. Om man sedan sitter i soffan/fåtöljen, med en kopp varm choklad i handen och faktiskt läser boken så blir upplevelsen komplett.


"Böcker är en unikt bärbar magi" - Stephen King

I denna bloggen kommer jag till största delen att skriva om böcker, men jag kommer förmodligen också att skriva om filmer, serier, podcasts och annat som jag tycker verkar vara intressant och kul. För vem gillar inte att titta på en bra serie?

Mina favoritgenre är fantasy, sci-fi och kärleksromaner. Jag gillar även andra "vanliga" ungdomsböcker och flera vuxenböcker. Ett krav som jag oftast har på en bok är att den ska ha någon form av romans i sig, det behöver inte vara mycket men det ska finnas där.


En bok tar en ifrån verkligheten ett tag, den låter en glömma bort ansvar, stress och problem under tiden man läser. Hittar man en riktigt bra bok glömmer man bort sig själv och åker in i fantasin, texten i boken åker in i medvetandet, man dras in i handlingen och börjar bry sig om personerna. Det enda man vill göra är att fortsätta läsa, längtar efter den och prioriterar den över annat. Varit med om det någon gång? Jag har och jag ska säga att en riktigt bra bok lämnar ett vakuum efter sig, det kan vara svårt att börja på en ny bok för att du mentalt är kvar i den andra.

"Böcker är de lugnaste och mest trofasta vänner, de är de mest lättillgängliga och kloka rådgivarna, och de tålmodigaste lärarna." - Charles W.Eliot

Jag är slaven under mina böcker

kram Camilla

3 kommentarer:

  1. Jag vill informera er alla om att det finns en stavhjul som är verklig och äkta. Jag trodde aldrig på någon av de här sakerna förrän jag tappade min pojkvän, jag krävde hjälp tills jag hittade wealthylovespell@gmail.com En stor stava caster, Och han kastade en kärlek för mig, och han försäkrade mig att jag kommer att få min pojkvän tillbaka på bara 24 timmar efter att trollformeln har gjorts. 24 timmar senare ringde min telefon, och så chockerande, det var min pojkvän som inte har ringt mig de senaste två veckorna nu och ber om ursäkt för hjärtbrottet och sa till mig att han är redo att vara mitt bakben tills resten av hans liv med mig. DR. WEALTHY släppte honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och han öppnade också ögonen för att föreställa sig hur mycket kärlek vi har tillsammans. När jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min förlovade lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur det var till och med innan vårt uppbrott. Så därför lovade jag att dela mitt vittnesbörd över hela universum. Allt tack till DR.WEALTHY för det överdrivna arbete som han har gjort för mig. Här är hans e-postadress wealthylovespell@gmail.com eller du Whatsapp honom. + 2348105150446

    SvaraRadera
  2. När jag hittade Dr. Ogume som bor i Turkiet var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume genom hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag gav vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma ihop igen. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän smsar igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:

    SvaraRadera
  3. I am very happy today with my family. My name is lisa tommy living in USA, My husband left me for a good 3 years now, and i love him so much, i have been looking for a way to get him back since then. i have tried many options but he did not come back, until i met a friend that darted me to Dr.Jato a spell caster, who helped me to bring back my husband after 2 weeks. Me and my husband are living happily together today, That man is great, you can contact him via email jatolovespell@gmail.com Now i will advice any serious persons that found themselves in this kind of problem to contact him now a fast solution without stress.. He always hello, now i call him my father.contact him now he is always online email (jatolovespell@gmail.com) or contact him on his whatsapp mobile line +2348140033827...

    SvaraRadera